خرید هاست رایگان

خرید سرور اختصاصی

خرید هاست رایگان

خرید سرور اختصاصی

خرید هاست رایگان

buywebhost.in

adminwebhost.ir

buy-host.in

http://p30webhost.com

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

آشنایی با دستور kpartx



Image result for ‫آشنایی با دستور kpartx‬‎



راهنمای مونت کردن پارتیشن‌های درایو مجازی kvm:


با استفاده از دستور زیر وضعیت هارد مجازی (تعداد پارتیشن و موقیت پارتیشن‌ها را بررسی کنید مجازی device در مسیر  ‎/dev/mapper ساخته می‌شود.









  • Mv: دستور mv یک فایل را به مکانی دیگر منتقل کرده و یا یک فایل را تغییر نام می دهد .مثلا دستور “mv file itpro” فایل موجود با نام “file” را به “itpro” تغییر نام می دهد . اما دستور “mv itpro ~/desktop” فایل “itpro” را به دایرکتوری desktopp بدون تغییر دادن نام آن ، انتقال می دهد .



  1. برای کوتاه شدن دستور همانند مثال بالا می توان از نما (~) به جای پوشه ی home استفاده کرد.


  2. باید توجه داشت که زمانی که از دستور mv به همراه sudo استفاده می کنیم نیز می توانیم از علامت (~) به جای دایرکتوری home استفاده کنیم چرا که terminal به پوشه home مربوط به کاربر ما اشاره خواهد داشت . با این حال زمانی که یک root shell را با استفاده از دستور sudo -i یا sudo -s باز می کنیم ، نماد (~) به پوشه home مربوط به اکانت root اشاره خواهد کرد که در واقع پوشه home کاربر ما نیست .



  • Rm:




  •  دستور rm برای حذف یک فایل از یک دایرکتوری استفاده می شود . rm مخفف عبارت remove است.


  • Rmdir: 




  • عبارت dir مخفف کلمه ی directory می باشد بنابراین می توان دریافت که دستور rmdir به حذف یک دایرکتوری خالی می پردازد . برای حذف یک دایر کتوری و تمام محتویات درون به جای rm از دستور rm -r استفاده می شود .همانطور که می دانیم r نیز بیانگر عبارت recursivelyy می باشد.


  • Mkdir:



  •  به کمک دستور mkdir قادر خواهیم بود که یک دایرکتوری ایجاد کنیم . به عنوان مثال دستور “mkdir itpro” یک پوشه یا دایرکتوری با نام itpro ایجاد خواهد کرد . mk مخفف عبارت makee می باشد.





  • اجرای فایل در یک دایرکتوری



    اگر قصد اجرای یک فایل در دایرکتوری را به کمک خط فرمان داشته باشیم می توانیم از دستور "filenam.extension/." استفاده کنیم .که به جای filename نام فایل مورد نظر را تایپ می کنیم و extension نیز همان پسوند فایل مورد نظر ما می باشد. پس از هدایت شدن به سوی دایرکتوری فایل ، این دستور کاربر را قادر می سازد تا فایل کامپایل شده بواسطه ی gcc و یا هر کامپایلر مربوط به زبان های برنامه نویسی دیگر را اجرا کند. دستور عنوان شده به پسوند فایل اشاره دارد و باید توجه داشت که متفاوت با سایر سیستم عامل های لینوکسی دیگر ، پسوند فایل در اوبونتو اهمیت ندارد و در واقع extension یا همان پسوند بسته به زبانی که کد منبع با آن نوشته شده متفاوت خواهد بود 


    نظرات (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی