خرید هاست رایگان

خرید سرور اختصاصی

خرید هاست رایگان

خرید سرور اختصاصی

خرید هاست رایگان

buywebhost.in

adminwebhost.ir

buy-host.in

http://p30webhost.com

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

جزئیات جدید از سرقت میلیاردی کارت شارژ موبایل در ایران


Image result for ‫جزئیات جدید از سرقت میلیاردی کارت شارژ موبایل در ایران‬‎

در اثر هک شدن سامانه یک شرکت پرداخت الکترونیکی، ۴۵ میلیارد ریال از کارت های شارژ تلفن این شرکت سرقت شد.

به گزارش کلیک، رییس پلیس فتای تهران بزرگ گفـت: دو سارقی که از طریق هک سرورهای رایانه ای به سرقت ۴۵ میلیاردی از یک شرکت پرداخت الکترونیکی مبادرت کرده بودند، با تلاش مأموران شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ کاکوان افزود: با وصول پرونده ای از سوی یکی از شرکت های پرداخت الکترونیکی مبنی بر هک و دسترسی غیرمجاز به سرورهای رایانه ای آن شرکت توسط اشخاص ناشناس و سرقت تعداد قابل توجهی رمز شارژ تلفن همراه از سرور رایانه ای به ارزش مبلغ ۴۵ میلیارد ریال به این پلیس، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طی هماهنگی با دادسرای جرایم رایانه ای سریعا کار تیمی افسران پلیس فتای پایتخت در دستور کار قرار گرفت ، در ابتدا با مراجعه کارشناسان آزمایشگاه ادله دیجیتال این پلیس به محل شرکت شاکی و به کارگیری روش های فنی و رایانه ای ، مشخص شد متهمان دو نفر از کارکنان شرکت بوده و با دسترسی به سیستم و رمز ورود در فرصتی مناسب اقدام به استخراج اطلاعات موردنیاز شرکت کرده اند.



رییس پلیس فتای تهران بزرگ در ادامه گفت


هر دو نفر به اداره آگاهی انتقال و در تحقیقات از آنها بدوا اقدام به انکار جرم کرده ولی با ارایه ادله دیجیتال به ناچار لب به سخن گشوده و به جرم خود معترف و انگیزه خود را از ارتکاب به جرم کسب درآمد اعلام کردند. در این‌باره پرونده تکمیلی به همراه طرفین به دادسرای جرائم رایانه‌ای ارسال شد و در اختیار قانون قرار گرفتند.


کاکوان درباره امنیت شبکه در بستر اینترنت هشدار داد و اظهار کرد
مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی از راه‌های گوناگون و با ترفندهای مختلف درصدد دسترسی به اطلاعات موردنیاز خود هستند برای جلوگیری از این‌گونه آسیب‌ها، شرکت‌ها در جهت ارتقای امنیت با استفاده از برنامه‌های کاربردی و وضع کردن قوانین دسترسی به سرور شرکت، راه را بر مجرمین ببندند چراکه سرقت اطلاعات می‌تواند ضربه سنگینی به آن شرکت وارد کند.




سرور







نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی