خرید هاست رایگان

خرید سرور اختصاصی

خرید هاست رایگان

خرید سرور اختصاصی

خرید هاست رایگان

buywebhost.in

adminwebhost.ir

buy-host.in

http://p30webhost.com

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

چگونه مشکل صفحه آبی مرگ را در انواع ویندوز حل کنیم؟




Image result for ‫چگونه مشکل صفحه آبی مرگ را در انواع ویندوز حل کنیم؟‬‎



صفحه آبی مرگ که ارور STOP نیز نام دارد، وقتی مشکل بسیار جدی است و ویندوز باید کاملا متوقف شود خود را نشان می دهد.

صفحه آبی مرگ معمولا مربوط به سخت افزار یا درایور است. بیشتر صفحه های آبی مرگ کد توقفی دارند که با آن می توان به ریشه مشکل پی برد.

کامپیوترتان بعد از صفحه آبی مرگ مجدد راه اندازی ( ریست شدن ) می شود؟ اگر صفحه آبی یک لحظه خود را نشان داد و پشت سرش کامپیوتر خودکار ریبوت شد و نتوانستید کد را بخوانید به نکته ای که در انتهای مقاله گفته شده مراجعه کنید.

بسیار مهم: در ادامه گام هایی برای عیب یابی عمومی صفحه آبی مرگ گفته می شود. صفحه آبی مرگ لیستی بلند بالا از کد دارد.

نکته: برخی از این مراحل شاید به این نیاز داشته باشد که ویندوز در حالت safe mode بالا بیاید. اگر چنین کاری ممکن نیست بنابراین آن مراحل را رد کنید.


در برخی اوقات شما فرصت خواندن این STOP Code را ندارید و سیستم بلافاصله بعد از اینکه با مشکل صفحه آبی مواجه می شود Restart می شود. در چنین مواقعی توجه کنید که اگر می توانید وارد سیستم عامل شوید از طریق System Properties و رفتن به تب Advanced و در ادامه انتخاب آخرین دکمه و گزینه disabling the automatic restart on system failure را انتخاب کنید تا در صورت بروز مشکل سیستم عامل شما بصورت خودکار Restart نشود ، همچنین اگر قادر به بوت کردن سیستم عامل نیستید ترجیحا می توانید از طریق کلید F8 در هنگام بوت سیستم و گزینه های موجود در Advanced Boot Option همین کار را انجام دهید. 

در این مقاله قصد داریم به شما لیستی از کارهایی که می توانید بصورت معمول برای رفع مشکل صفحات آبی انجام دهید را با هم مرور و انجام دهیم ، فعلا در خصوص STOP Code های خاصی که در این خطا به شما نمایش داده می شود صحبتی نخواهیم کرد. برخی از مراحل زیر را می توانید براحتی در سیستم عامل فعلی انجام دهید اما برخی از آنها را بایستی از طریق قسمت Safe Mode ویندوز انجام دهید که ممکن است به دلیل بروز خطا نتوانید از آنها استفاده کنید ، به همین دلیل گزینه هایی که در آنها نیاز به استفاده از Safe Mode می باشد را می توانید نادیده بگیرید. معمولا تشخیص دادن خطا با استفاده از جستجوی STOP Code ها کار زمانگیری است اما اکثر موارد با انجام دادن مراحل زیر مشکل شما برطرف خواهد شد. با ما قدم به قدم همراه باشید : 

1-مهمترین قدمی که برای رفع خطاهای صفحه آبی می توانید در وهله اول این است که از خودتان سئوال کنید که چه کاری را جدیدا بر روی سیستم انجام داده اید ؟ آیا جدیدا یک سخت افزاری جدید ، یک نرم افزار جدید ، یک درایور جدید نصب کرده اید ؟ یا اینکه درایوری را Update کرده اید یا مجددا نصب کرده اید ؟ اگر یکی از این کارها را انجام داده اید شانس زیادی دارید تا متوجه دلیل بروز خطا شوید ، به احتمال زیاد یکی از کارهایی که انجام داده اید باعث بروز این خطاها شده است. کارهایی که انجام داده اید را به حالت اول برگردانید و مجددا تست کنید که دچار خطای STOP Code می شوید یا خیر ؟



هاست


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی