خرید هاست رایگان

خرید سرور اختصاصی

خرید هاست رایگان

خرید سرور اختصاصی

خرید هاست رایگان

buywebhost.in

adminwebhost.ir

buy-host.in

http://p30webhost.com

طبقه بندی موضوعی

۲۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

افزونه بک آپ UpdraftPlus

افزونه بک آپ UpdraftPlus


Image result for ‫افزونه بک آپ UpdraftPlus‬‎



تهیه ی نسخه ی پشتیبان یک امر ضروری است اما بهتر از آن قدرت بازگردانی همان نسخه ی پشتیبان توسط همان افزونه است!
مسلما چنین افزونه ای بسیار قابل اعتماد است و افراد را به سمت خود جذب می کند.

افزونه ی “Updraftplus” پلاگینی است که قدرت بک آپ گیری و بازگردانی در مواقع ضروری را دارد.

در گام اول افزونه را در وردپرس نصب و فعال می کنیم، پس از فعال سازی، گزینه ی “پشیبان های UpdraftPlus” در زیر منوی تنظیمات اضافه می  شود.

  • hosting serverfast
  • ۰
  • ۰

بررسی نمودن تعداد تصاویر پیوست شده در نوشته های وردپرس




Image result for ‫بررسی نمودن تعداد تصاویر پیوست شده در نوشته های وردپرس‬‎







 اگر تعداد تصاویر نوشته بیشتر از یک بود ، یک اسلایدر نمایش داده شود و اگر تنها یک تصویر به نوشته پیوست شده بود ، آن را به عنوان یک تصویر ساده نمایش دهید .

برای اینکار کافیست کد زیر را در حلقه نمایش نوشته قرار دهید ، و بر اساس ان عمل مورد نظر خود را کدنویسی کنید




rtl.css

برای وب سایت هایی که زبان نوشتاری آنها از سمت راست می باشد (مانند وب سایت های فارسی) از این فایل استفاده می شود. اگر سایت شما خارجی زبان باشد وردپرس این فایل را نادیده خواهد گرفت اما اگر یک وب سایت فارسی زبان داشته باشید، در صورت وجود این فایل وردپرس به صورت خودکار آن را به سایت اضافه خواهد کرد.

  • hosting serverfast
  • ۰
  • ۰

نصب خودکار ویندوز XP

نصب خودکار ویندوز XP

Image result for ‫نصب خودکار ویندوز XP‬‎



نصب ویندوز xp بصورت خودکار به طوری که در حین نصب سوالی از کاربر نپرسد

همانطوری که میدانید هنگامی که قصد نصب ویندوز را داشته باشید، در حین نصب لازم است سوالاتی پیرامون نام کامپیوتر ، نوع رزولوشن ، کلمه عبور Admin ، شماره سریال ویندوز و … را پاسخ دهید. این مساله باعث میشود که شما دقایقی طولانی را کنار سیستم باشید تا نصب ویندوز به مراحل نهایی نزدیک شود.

 
این مساله اگر لازم باشد روزانه تعداد زیادی ویندوز نصب نمایید بیشتر نمایان میشود. با استفاده از ابزاری که در سی دی ویندوز xp در فولدر support قرار داده شده ، آن هم در یک فایل Cab !!! براحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز اقدام نمایید.

حال روش کار:
1- در سی دی ویندوز xp به مسیر زیر مراجعه نمایید :

Support\tools\

2- فایل deploy.cab را بر روی یکی از درایوهای هارد کپی نمایید. سپس آنرا باز کرده (از طریق برنامه zip magic یا winzip یا در خود ویندوز xp اگر بر روی فایل کلیک کنید باز میشود ) و فایل setupmgr.exe را از درون این فایل cab کپی کرده و درون یک درایو از هارد کپی کنید.

3- بر روی setupmgr.exe کلیک کنید. پنجره ای باز میشود. آنرا next کنید. سپس گزینه زیر را انتخاب کرده و next کنید :

Create a new answer file

4- مطمئن شوید که گزینه installation windows unattended علامت زده شده باشد سپس next کنید.

5- در این صفحه نوع ویندوز خود را انتخاب نمایید در اینجا ویندوز xp پروفشیونال را انتخاب میکنیم. سپس next میکنیم.

6- گزینه Fully automated را علامت بزنید و next کنید.

7- در اینجا صفحه Distribution Folder نمایش داده میشود. در این صفحه به شما اجازه داده میشود که تعیین نمایید که آیا ویزارد یک پوشه توزیعی را بر روی کامپیوترتان بسازد یا پوشه توزیعی را بر روی درایو شبکه ای که شامل سورس فایلهای ویندوز میباشد ایجاد نماید.

نکته ! ساخت یک پوشه توزیعی نه تنها به شما اجازه نصب ویندوز بدون استفاده از cd را میدهد بلکه اجازه افزودن فایلهای اضافی (همانند درایورهای قطعات) برای انجام یک نصب سفارشی را میدهد. اگر قصد انجام نصب خودکار را به دفعات زیاد دارید و درایور یا پوشه مناسب را در اختیار دارید میتوانید از این گزینه استفاده کنید.

ما در این آموزش گزینه زیر را انتخاب کرده سپس next میکنیم



  • hosting serverfast
  • ۰
  • ۰

تگ h2 در وردپرس

تگ h2 در وردپرس





Image result for ‫تگ h2 در وردپرس‬‎





تگ عنوان (header tags , h۱ , h۲ , h۳) چیست ؟

این تگ های عناوین در واقع ارزش و درجه اهمیت عنوان ها رو می رسونند.این تگ ها بیشتر شامل h۱ , h۲ , h۳ , h۴, h۵ , h۶ می باشند که به ترتیب از بالا به پایین یعنی از h۱ به h۶ ارزش آنها کمتر می شود و گویای این مطلب هستند که مثلا مطلبی که تگ عنوان h۱ را دارد بسیار مهم و عنوانی که تگ h۶ را گرفته زیاد مهم نیست.

چگونه تگ های عنوان رو انتخاب کنیم ؟

همینطور که خودتون میبینید خوده منم عنوان ها رو ما بین تگ h قرار میدم ، البته Bold کردن و heading tags مثل h۱ , h۲ و … رو اشتباه نگیرین یه وقت !!

اگر از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس و … استفاده می کنید یا نه وبلاگ دارین مثل میهن بلاگ و بلاگفا  و … داخل ادیتور گزینه ای وجود داره که متن عنوان ها را از داخل متن با موس انتخاب می کنید سپس با ادیتور تگ عنوان مورد نظر رو بهش میدین.شکل زیر مربوط میشه به ادیتور وردپرس.

  • hosting serverfast
  • ۰
  • ۰

نکاتی در مورد کار با URL در پی.اچ.پی



Image result for ‫نکاتی در مورد کار با URL در پی.اچ.پی‬‎

در برخی پروژه‌هاتان شاید نیاز داشته باشید که به آدرسی که در نوار آدرس دیده می‌شود دسترسی داشته باشید و طبق آن تصمیم‌گیری کنید.

نمونه بارز این نوع استفاده، در تبدیل آدرس‌های شامل علامت سؤال (؟) به آدرس‌هایی با کلمات کلیدی (یا در اصلاح آدرس‌های Friendly) است.

مثلاً این آدرس را:

http://hamid.aftab.cc/?p=2

به این آدرس تبدیل می‌کنیم:

http://hamid.aftab.cc/about

در حقیقت وقتی کاربر سایت را با این آدرس:

http://hamid.aftab.cc/about

فراخوانی کرد، انتهای آدرس را اسکن می‌کنیم و اگر about دیدیم، همان چیزی را نشانش می‌دهیم که در حالت p=2 باید نشان می‌دادیم.

اما چگونه آدرس را اسکن کنیم و با آن کار کنیم؟




مثلا $_SERVER['SERVER_NAME'] اگر درست تنظیم شده باشد، بهتر از$_SERVER['HTTP_HOST'] است چون اولی پاک و مطمئن است اما دومی هم ممکن است غلط باشد و هم آلوده به کدی برای injection و ... که برای توضیح بیشتر می‌توانید این مطلب یا این پاسخ را مطالعه کنید.

نکته 3: همچنین موارد جالب دیگری در آرایه $_SERVER وجود دارد از جمله آدرس صفحه ارجاع (صفحه قبلی که کاربر از آن صفحه، به صفحه فعلی آمده است) که به صورت $_SERVER['HTTP_REFERER'] در دسترس است و کاربردهای فراوانی دارد. یکی از کاربردهای آن پیشگیری از حملات CSRF است و کاربرد دیگر آن، ارسال کاربر به صفحه پیشین، پس از ثبت اطلاعات فرم ارسالی است.


  • hosting serverfast
  • ۰
  • ۰

تاریخچه حروف ابجد

تاریخچه حروف ابجد



حروف ابجد به این شرح هستند: «الف، ب، ج، د، ه، و، ز، ح، ط، ی، ک، ل، م، ن، س، ع، ف، ص، ق، ر، ش، ت، ث، خ، ذ، ض، ظ، غ». و اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ به بیست و هشت حرف تقسیم شده‌است.

برای آسانی ازبر کردن ترتیب این حروف، هر چندتا حرف پیاپی به شکل واژه در آمده و تلفظ می‌شوند. این واژه‌ها عبارت‌اند از: «اَبْجَدْ - هَوََّزْ - حُطّی - کَلَمَنْ - سَعْفَصْ - قَرَشَتْ - ثَخَِّذْ - ضَظِغْ از الفبای ابجد برای متناظر کردن اعداد و واژه‌ها نیز استفاده می‌شود. به این ترتیب که برای هر حرف واژه‌ای که بخواهند به عدد تبدیلش کنند، عدد متناظر را از جدول زیر برمی‌دارند و اعداد به دست‌آمده را جمع می‌زنند. برای نمونه در این روش، واژهٔ «علی» برابر با «۱۱۰۰» می‌شود همچنین «یاعلی» برابر با ۱۲۱ می‌باشد.

همچنین ابجدِ واژگانی مانند سیم، کیف، قُبْح، طالع، کِسِل، سیلی و … نیز برابر با «۱۱۰» می‌شود.

  • hosting serverfast
  • ۰
  • ۰

هشدار مصرف داده اندروید



Image result for ‫هشدار مصرف داده اندروید‬‎





با وجود هزینه بالا اتصال به شبکه موبایل و گران بودن اینترنت موبایل، بسیاری از ما دوست نداریم مبالغ هنگفتی بابت مصرف حجم اینترنت موبایل پرداخت کنیم. با چند روش بسیار ساده می‌توانید از مصرف بیش از حد حجم اینترنت گجت اندرویدی خود جلوگیری کنید.

روش‌های دیگری نیز برای کاهش مصرف حجم اینترنت وجود دارند، اما می‌توانید با استفاده از چند روش ساده و تغییر عادت‌های اینترنتی خود می‌توانید مصرف خود را به نصف کاهش دهید. در ادامه می‌خواهیم 10 روش ساده را از میان انبوه روش‌های موجود در اخیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

1. فشرده‌سازی صفحات در کروم




اگر برای وب‌گردی از کروم استفاده می‌کنید، انجام همین یک ترفند حدود 30 تا 35 درصد مصرف حجم اینترنت موبایل شما را کاهش می‌دهد. گزینه Data Saver مرورگر کروم با فشرده‌سازی صفحات وب از حجم صفحات موردنظر شما می‌کاهد. البته استفاده از Data Saver می‌تواند سرعت لود صفحات را کاهش دهد، اما خیلی زود به آن عادت می‌کنید و بدون‌شک چند ثانیه لود دیرتر به کاهش مصرف و استفاده از حجم کمتر می‌ارزد. 

برای استفاده از این قابلیت جالب این مراحل را دنبال کنید؛ اپلیکیشن Chrome را اجرا کنید و با کلیک روی آیکون «...» به بخش تنظیمات بروید، در بخش تنظیمات به دنبال گزینه «Data Saver» بگردید و با کلیک روی گزینه قابلیت ذخیره داده گوگل کروم را فعال کنید.

2. از ویژگی فشرده‌سازی ویدیو مرورگر اپرا استفاده کنید




نسخه اندرویدی مرورگر اپرا گزینه‌ای برای فشرده‌سازی ویدیو‌های اینترنتی دارد، این گزینه در صورتی که عادت به تماشای ویدیو در گوشی خود دارید بسیار کاربردی خواهد بود. استفاده از این گزینه نه تنها مصرف را کاهش می‌دهد بلکه سرعت لود ویدیو‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

مرورگر اپرا را از گوگل پلی دانلود کنید، سپس پس از اجرای اپلیکیشن به تنظیمات و سپس به بخش Data savings بروید. با کلیک روی جعبه روبرو گزینه «Video compression» از قابلیت فشرده‌سازی اپرا  استفاده کنید. البته می‌توانید با کاهش کیفیت تصاویر کمی بیشتر صرفه‌جویی کنید.

3. اپلیکیشن Facebook را کنار بگذارید



تقریباً تمام کاربران اندروید می‌دانند که اپلیکیشن اندروید فیس‌بوک علاقه زیادی به مصرف شدید داده دارد، چرا با کنار گذاشتن این اپلیکیشن از هزینه‌ اینترنت موبایل خود نکاهید؟ اپلیکیشن‌های غیررسمی بهتری وجود دارند اما آنها نیز هیولاهای مصرف حجم هستند. حتی اپلیکیشن Facebook Lite که طبق ادعا سازنده 50 درصد کمتر از اپلیکیشن رسمی مصرف می‌کند.
  • hosting serverfast
  • ۰
  • ۰

مخفی کردن تصاویر پولی سایت های استوک از نتایج جستجو  عکس گوگل




Image result for ‫مخفی کردن تصاویر پولی سایت های استوک از نتایج جستجو عکس گوگل‬‎




How to Hide Stock Image Sites When Searching Google Images

اگر به دنبال تصاویر استوک رایگان و با کیفیت هستید پیشنهاد میکنیم از منابع بسیار خوبی که قبلا در پست بهترین وب سایت های دانلود عکس با کیفیت بالا انزل وب معرفی کردیم استفاده کنید اما در صورتی که تمایلی به دیدن تصاویری که اغلب تمام آنها از تگ پر شده است و متعلق به سایت های معروف خریداری عکس همچون شاتر استوک (Shutterstock) یا iStockphoto هستند نداردید ، میتوانید از روشی که در ادامه معرفی میکنیم استفاده کنید.

برای انجام اینکار در واقع دو راه وجود داد که ساده ترین آن استفاده از افزونه مرورگر گوگل کروم است.

StockBlocker for Google Chrome افزونه مرورگر گوگل کروم است که قطعا در لیست افزونه های کاربردی مرورگرها که قبلا در انزل وب معرفی کردیم قرار  میگرد.


پس از نصب این افزونه دکمه جدیدی به صفحه Google Images به اسم Stock Blocker اضافه میشود.


با کلیک بر روی آن براحتی تمامی تصاویر استوک پولی و تگ دار از نتایج جستجو حذف خواهند شد.


روش دیگری نیز برای اینکار وجود دارد که نیاز به نصب افزونه و پلاگین بر روی مرورگر (Web Browser) نیست ، در این روش شما باید به صورت دستی پارامتر جستجو زیر را به عبار جستجو خود اضافه کنید

-site

به طور مثال برای عدم نمایش و مخفی کردن عکس های پولی سایت معروف iStockPhoto از نتایج جستجو عکس ، در صفحه نمایش نتایج به آدرس صفحه خود باید به صورت زیر از پارامتر توضیح داده شده استفاده کنید :

https://www.google.com/search?tbm=isch&q=dog+-site:istockphoto.com


با اضافه کردن مجدد عبارت زیر به ادامه آدرس قبلی تصاویر سایت شاتر استوک نیز از نتایج حذف خواهد شد و شما میتوانید هر تعدا سایت که مد نظرتان هست را از طریق همین روش از صفحه نتایج جستجو مخفی کنید.


  • hosting serverfast
  • ۰
  • ۰

دستور Delete در sql

دستور Delete در sql




Image result for ‫دستور Delete در sql‬‎





جدول زیر از میان جدول "Customers" انتخاب شده است

آموزش SQL

مثال استفاده از دستور DELETE

فرض کنید می خواهیم اطلاعات مشتری "Alfreds Futterkiste" را از جدول "Customers" حذف کنیم.

برای اینکار از عبارت SQL  استفاده می کنیم

  • hosting serverfast
  • ۰
  • ۰

قابلیت های SPLUNK


قابلیت های SPLUNK


Image result for ‫قابلیت های SPLUNK‬‎


Splunk Enterprise Security یا به اختصار Splunk ES علاوه بر ایجاد امنیت مبتنی بر تجزیه و تحلیل و مانیتورینگ مستمر برای تهدیدهای امروزی در سازمان‌ها قابلیت های زیر را نیز فراهم می‌آورد:

  • بهینه‌سازی عملیات‌های امنیتی با زمان پاسخ‌گویی کوتاه‌تر
  • بهبود وضعیت امنیت با ایجاد دید End-to-End نسبت به تمامی اطلاعات دستگاه‌ها
  • افزایش قابلیت‌های بررسی و شناسایی با استفاده از یادگیری ماشینی که ناهنجاری‌ها و تهدیدها را شناسایی می‌کند.
  • اتخاذ تصمیمات آگاهانه‌تر نسبت به تهدیدات
  • hosting serverfast